سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روایت ابطحی از بامشاد، لثارات و بی‌وفا 05/08/1383
Publish Date : 10/25/2004 7:36:00 PM   Source : بازتاب

چندی پیش روزنامه راستگرای یالثارات به من لقب بامشاد کابینه را داده بود. دستگاه قضایی هم مرتب به این روزنامه و آن روزنامه گیر می‌داد که به دلیل اهانت به مسئولان کشور چنین و چنان شوند. آن موقع من هنوز معاون رئیس جمهور بودم، اول فکر کردم که بنویسیم از ایدز که بهتره ولی منصرف شدم و نامه‌ای به مقامات قضایی نوشتم که اگر این تعبیر اهانت نیست پس چه اهانت است؟ چند روز بعد خوشبختانه نامه‌ای آمد که سیستم قضایی دنبال ماجراست و به عنوان مدعی دعوت کرده بود. که البته کار در حال پیگیری است. کپی نامه را هم برای وزارت ارشاد داده بودم. معاون مطبوعات وزارت ارشاد تماس گرفت که نامه را در هیأت نظارت بر مطبوعات خوانده‌اند و همگی به اتفاق آن را مصداق توهین دانسته‌اند. سردبیر احضار شده و گفته که این مشی روزنامه ماست. بعد از آن شکایت از سوی هیأت نظارت هم به دادگاه رفته است. همین جا از هیأت نظارت تشکر می‌کنم. خبر شکایت هم در خبرگزاری ایسنا آمده بود. تا اینجا روال کار عادی بود. اما بعد از این ماجرا چند شب پیش یکی به من زنگ زد که تلویزیون مفصل شما را در اخبار نشان داده است. تعجب کردم. وقتی معاون رئیس جمهور بودم از من خبری نبود. آن عزیز ادامه داد که زیر عکس شما نوشته: بامشاد دردسر ساز شد. باورم نمی‌شد. تلویزیون؟ در اخبار؟ حالا که ما کاره‌ای هم نیستیم دست از سر ما بر نمی‌دارند ولی معلوم شد واقعیت دارد. فقط عیب من چاقی است؟ خدا کند. البته چندی پیش که علیه کیهان که به من تهمت زده بود و گفته بود من 3 میلیارد تراکم خریده‌ام هم شکایت کردم. دادگاه کیهان را مجرم شناخت. از آنها هم تشکر می‌کنم. من خیلی به دفاع از خودم عادت ندارم ولی این را نوشتم که بگویم امروز به دلائل سیاسی شاید اهانت و تهمت به رئیس‌جمهور و اطرافیانش مجاز است ولی وقتی این راه باز شد این شتر می‌تواند در خانه همه بخوابد.

******

دیشب مراسم افطاری آقای خاتمی به اعضای کابینه‌اش بود که هر سال آنها را با خانواده‌هاشان یک شب دعوت می‌کند. مقامات سابق کابینه را هم دعوت کرده بودند. آقای کابینه هم ماجرای بامشاد را شنیده بود. بعد از آنکه افطاری تمام شد به ایشان گفتم حالا که ما بامشاد شدیم، اجازه می‌دهید اینجا یک دهن بی‌وفا را بخوانیم! خنده‌ای بر لبان خسته آقای خاتمی دیدم. خوشحال شدم.

******

حالا در این وسط به هنرمند عزیز آقای رضا شفیعی جم که نقش بامشاد را بازی می‌کردند خدای نکرده جسارتی نکرده باشم. ایشان از خوبان هنرمندان کشور هستند. من که همیشه از نقشهای ایشان خوشم می‌آمد و می‌آید.


نوشته شده در  سه شنبه 83/8/5ساعت  7:36 صبح  توسط خبرگزاری آزاد 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
دستگیری مدعی ارتباط با امام زمان (عج) در چالوس
[عناوین آرشیوشده]