سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

در پی اظهارات دادستان لبنان، مبنی بر تحویل گذرنامه امام موسی صدر و همراهانش که مهر ورود به ایتالیا هم داشته، دکتر صادق طباطبایی، با اظهار شگفتی از این خبر، ناشیگری‌های عوامل قذافی در ایجاد پوشش برای ربودن صدر را تشریح کرد.
خواهرزاده امام صدر در گفتگو با «بازتاب» اظهار داشت: خبر تحویل گذرنامه‌های آقای صدر و همراهانشان به دادستانی لبنان، در شرایطی منتشر می‌شود که پیشتر دولت لیبی از تلاش برای ختم این ماجرای پررمزوراز سخن گفته بود.
وی ادامه داد: در این ماجرا، نکات روشن و واضحی وجود دارد که با صحنه‌سازی‌ها نمی‌توان آنها را پوشاند.
طباطبایی در توضیح ناشیگیری‌های ربایندگان امام موسی صدر گفت: گذرنامه‌های امام صدر و شیخ محمد یعقوب، دو سه روز پس از اعلام ربوده شدن امام و همراهانشان در هتل «هالیدی این» در رم و در جامه‌د‌انهای قفل‌شده آنان به دست آمد.
بنا بر اظهارات مسئولان هتل، سه فرد لیبیایی، با پر کردن فرم مخصوص مسافران ورودی، تقاضای سه اطاق کرده و اثاثهای خود را به اطاقهایشان برده و سپس هتل را ترک کرده و هرگز بازنگشته‌اند. همین امر موجب می‌شود مسئولان هتل، ماجرا را به پلیس اطلاع ‌دهند. با مراجعه پلیس و ضبط چمدانها، گذرنامه آقای صدر و ساعت مچی و عمامه ایشان در درون چمدان که هنوز قفل بوده، پیدا می‌شود. گذرنامه همراهان نیز به همین ترتیب پیدا می‌شود.
در همین زمینه، ارتباط دو واقعیت جالب توجه است؛ یکی اینکه، چگونه است که این گذرنامه‌ها، ممهور به مهر ورود به فرانسه است، حال آنکه چمدان حاوی لباس و گذرنامه، هنوز در ایتالیاست؟ دوم آنکه، چگونه ممهور به مهر ورودی به ایتالیاست، در حالی که در درون جامه‌دان قفل شده بوده است و سرانجام اینکه، چگونه در یک روز، هم مهر ورود به ایتالیا را دارد و هم ورود به فرانسه را، در حالی که مسافران، در آغاز ورودشان به رم، به هتل رفته و اتاق اجاره کرده‌اند و سه روز بعد، با مراجعه نکردن مسافران به هتل، مدیر هتل ماجرا را به پلیس اطلاع می‌دهد.
دکتر طباطبایی در ادامه گفت: نکته مهم دیگری که نشان‌دهنده بی‌دقتی و دستپاچگی افراد لیبیایی است که خود را به جای آقای صدر و همراهان جا زده‌اند، این است که این افراد، فرم مخصوصی را که مسافران هنگام ورود پر می‌کنند، با نام و نشان امام صدر و همراهانش پر کرده‌اند، در حالی که در همه فرمها، نام و مشخصات با غلط‌های املایی پر شده‌اند! این بدان معنی است که آقای صدر و یارانشان نمی‌توانسته‌اند، نام و نشان خود را درست بنویسند!
وی گفت: در هر صورت تحویل گذرنامه‌ها به مقامات لبنانی، خبر جدیدی نیست و مهرهای ذکر شده در آنها، مانند ویزای سفر به فرانسه، در گذرنامه آقای صدر، جملگی مجعول می‌باشند.
بر پایه همین قرائن و مجعول بودن مدارک دیگری که دولت لیبی، جهت اثبات ادعای خود ـ مبنی بر رفتن امام صدر و همراهان از لیبی ـ به مقامات قضایی و پلیس ایتالیا تسلیم کرده بود، سرانجام دولت ایتالیا، در حکم قضایی، اعلام کرد که امام صدر و یاران ایشان، هرگز خاک لیبی را به مقصد ایتالیا ترک نکرده بودند.
وی گفت: به رغم میل دولت لیبی بر بسته شدن این پرونده و تلاشهای گوناگونی که در این راستا انجام می‌دهند، پرونده همچنان در ابهامات اولیه بوده و گامی به جلو برداشته نشده است. چندی پیش، نیز همین تمایل دولت لیبی و سخنان سیف‌الاسلام قذافی، از طریق تمامی خبرگزاری‌ها منتشر شد. اما بسته شدن این پرونده، هیچ راهی ندارد، جز پذیرفتن نتیجه اقدامات تحقیقات کمیته بین‌المللی و نیز حضور مقامات عالی‌رتبه لیبیایی ـ که در معرض اتهام آدم‌ربایی هستند ـ در محضر مقامات قضایی لبنان که مسئولیت کشف حقایق را بر عهده دارند.
خواهرزاده امام موسی صدر در پایان گفت: تاکنون خانواده صدر، هیچ‌گونه تماس یا مذاکره‌ای با مقامات لیبیایی نداشته و از این پس هم نخواهند داشت. چندی پیش، نیز گروهی با نام فدائیان قذافی، خانواده امام صدر و کسانی را که پیگیر این ماجرا هستند به ترور تهدید کرده بودند، مگر آنکه دست از تعقیب قضایی مطلب بردارند. شگرد دیگری نیز که چندی پیش به کار گرفته شد، انتشار این خبر بود که دولت قذافی برای جبران و غرامت، مبلغ یک میلیارد دلار به خانواده امام صدر پیشنهاد کرده و حتی در برخی منابع خبری ـ گفته شد که این مبلغ، پرداخته شده است.


نوشته شده در  پنج شنبه 83/7/30ساعت  3:32 عصر  توسط خبرگزاری آزاد 
  نظرات دیگران()

برای نخستین بار دو دانش‌آموز دختر محجبه در یکی از مدارس فرانسه اخراج شدند.
به گزارش سرویس بین‌الملل «بازتاب»، یک دبیرستان رسمی فرانسه، برای نخستین بار در چهارچوب اجرای قانون منع حجاب، دو دانش‌آموز دختر محجبه به نام‌های «دنیا» و «خلود» را اخراج کرد.
روزنامه «الشرق‌الاوسط» ـ چاپ لندن ـ با اعلام این خبر افزود: شورای مشورتی دبیرستان «جان ماسیه»، واقع در شهر «مولوز» در شرق فرانسه، پس از بی‌نتیجه ماندن گفتگو با دو دانش‌آموز یادشده مبنی بر برداشتن حجابشان، تصمیم به اخراج آنان گرفت. همچنین قرار است، 72 دانش‌آموز دختر دیگر نیز که به خاطر اعتقادات دینی و خودداری از برداشتن حجاب خود، تا پایان هفته جاری اخراج شوند.
گفتنی است، تصویب قانون منع استفاده از نشانه‌ها و علامت‌های دینی در مدارس دولتی در بهار گذشته که از آغاز سال تحصیلی جاری اجرا می‌شود، منجر به رخدادهای عجیبی شده است. از جمله، در راستای اجرای این قانون، به راهبی که با لباس مشکی بلند به یکی از دبیرستانهای دخترانه رفت‌وآمد می‌کند، هشدار داده شده است که لباس خود را عوض کند. همچنین سه دانش‌آموز پسر سیک هندی به خاطر پوشیدن «عمامه» از کلاس اخراج شدند.

 


نوشته شده در  پنج شنبه 83/7/30ساعت  3:31 عصر  توسط خبرگزاری آزاد 
  نظرات دیگران()

مقامات حزب دموکرات آمریکا اعلام کرده‌اند که بیل کلینتون، رئیس‌جمهوری سابق این کشور، برای کمک به مبارزات انتخاباتی سناتور جان کری، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا هفته آینده در یک گردهمایی در ایالت پنسیلوانیا ظاهر خواهد شد.
دستیاران سناتور کری از مدتها پیش سعی داشتند که کلینتون را تشویق به شرکت در مبارزات انتخاباتی کنند.
به اعتقاد آنان، محبوبیت فوق‌العاده بیل کلینتون در بین رأی‌دهندگان آمریکایی باعث خواهد شد که او بتواند در ایالتی چون پنسیلوانیا که سناتور کری و جورج بوش (حریف او) از حزب جمهوریخواه درگیر مبارزه سختی هستند و هیچ‌یک بر دیگری برتری ندارد، رأی دهندگان دموکرات را به نفع جان کری بسیج کند.
اما بیل کلینتون که شش هفته پیش تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفته بود، به تجویز پزشکان خود که او را از هرگونه فعالیتی منع کرده بودند، استراحت می‌کرد.
اما نتیجه نظرخواهی‌ها در چند روز گذشته که نشان می‌دهد، بوش به صورتی آهسته اما مستمر و فزاینده بر سناتور دموکرات ایالت ماساچوست برتری پیدا می‌کند، دستیاران جان کری را که اکثرا از مقامات سابق کاخ سفید در دوران ریاست‌جمهوری کلینتون هستند واداشت که نگرانی‌های خود را با رئیس‌جمهوری سابق در میان بگذارند و او را راضی کنند که برای کمک به نامزد حزب دموکرات وارد میدان شود.
اطرافیان کلینتون گفته‌اند که مبارزات انتخاباتی او به نفع سناتور کری بسیار محدود خواهد بود. او در یک یا دو گردهمایی شرکت خواهد کرد اما ممکن است در چند تبلیغات تلویزیونی هم ظاهر شود.
محبوبیت بیل کلینتون در بین آمریکایی‌ها به ویژه در میان اعضا و هواداران حزب دموکرات به حدی است که در اواسط تابستان انتشار کتاب خاطرات او واقعه مهم‌تری از مبارزات انتخاباتی دموکراتها تلقی و باعث شد که عده‌ای از اطرافیان سناتور کری در این مورد اظهار نارضایی کنند.
اما معلوم نیست حضور کلینتون در صحنه مبارزات در هفته آخر قبل از رأی‌گیری تأثیر چندانی بر سرنوشت سناتور کری یا بوش داشته باشد.
نوشته شده در  پنج شنبه 83/7/30ساعت  3:28 عصر  توسط خبرگزاری آزاد 
  نظرات دیگران()

به دنبال اخباری مبنی بر جمع‌بندی گروه‌های اصلاح‌طلب بر سر کاندیداتوری دکتر مصطفی معین، وزیر پیشین علوم، جبهه مشارکت، تبلیغات غیررسمی خود را پیرامون این گزینه جدید اصلاح‌طلبان، آغاز کرده است.
به گزارش خبرنگار «بازتاب»، طرفداران جبهه مشارکت، اقدام به تأسیس دو گروه با نام مصطفی معین در سایت اینترنتی orkut کرده‌اند.
در بخش توضیحات یکی از این گروه‌ها آمده است: «او یک وزیر اصلاح‌طلب کامل بود. او یک فعال سیاسی بزرگ است».
در بخش توضیحات گروه دوم ـ که آن نیز به همین نام است ـ نوشته شده: «ما در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2005 ایران، از مصطفی معین حمایت می‌کنیم».
سعید شریعتی، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت، نیز در این دو گروه که در تاریخ دوشنبه 18 اکتبر سال 2004 تأسیس شده‌اند، عضو شده است.
تأسیس‌کنندگان این دو گروه اینترنتی، دو عضو تحریریه روزنامه‌ها و سایت‌های وابسته به مشارکت بوده‌اند.
سایت آمریکایی orkut که به وسیله تیم Google راه‌اندازی شده است، زنجیره‌ای از ارتباطات مشتریان خود را به همراه اطلاعاتی از آنان جمع‌آوری می‌کند.
گفتنی است، تا لحظه تنظیم این خبر، نزدیک به هفتاد نفر از کاندیداتوری مصطفی معین در سایت orkut حمایت کرده‌اند.


نوشته شده در  پنج شنبه 83/7/30ساعت  3:22 عصر  توسط خبرگزاری آزاد 
  نظرات دیگران()

با نام پروردگار انسان و قلم
نوشته شده در  پنج شنبه 83/7/30ساعت  2:13 عصر  توسط خبرگزاری آزاد 
  نظرات دیگران()

<      1   2   3      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
دستگیری مدعی ارتباط با امام زمان (عج) در چالوس
[عناوین آرشیوشده]