سفارش تبلیغ
صبا ویژن
این منابع با اشاره به این خبر همچنین نوشت : شمار زیادی از سران اعضای گروهک تروریستی منافقین که احتمال دستگیری آنان از سوی دولت عراق به اتهام دست داشتن در کشتار عراقی ها می رفت، به اردن گریختند.



یک پایگاه اینترنتی از دستگیری مسعود رجوی سرکرده گروهک تروریستی منافقین در اردن خبر داد.

به گزارش ایران دیپلماسی این منبع با اشاره به این خبر همچنین نوشت : شمار زیادی از سران اعضای گروهک تروریستی منافقین که احتمال دستگیری آنان از سوی دولت عراق به اتهام دست داشتن در کشتار عراقی ها می رفت، به اردن گریختند.

این درحالی است که پیش از این نیز منابع آگاه از حضور مسعود رجوی در اردن خبر داده بوند.

درعین حال دیک چنی معاون رئیس جمهوری آمریکا نیز پیش از این اعلام کرده بود، مسعود رجوی در یکی از کشورهای خاورمیانه حضور دارد.

دراین راستا، منابع آگاه پیش از این فاش کرده بودند : کارمندان امنیتی فرودگاه بین المللی امان طی بخشنامه ای از سوی وزیر کشور اردن موظف شدند تا تسهیلاتی به اعضای گروهک تروریستی منافقین از جمله گذرنامه های عراقی ارائه دهند.  
نوشته شده در  چهارشنبه 87/4/19ساعت  10:55 صبح  توسط خبرگزاری آزاد 
  نظرات دیگران()

ما امضاء‌کنندگان این نامه شاید دیدگاه‌های متفاوتی نسبت به سیاست خارجی آمریکا درباره ایران داشته‌باشیم. اما به هر حال، همه ما عمیقاً نگران مطالبی هستیم که در هفته‌های گذشته در مطبوعات منتشر شده‌است، مطالبی که گویای حمله احتمالی دولت بوش به ایران است.



روشنفکران و نویسندگان آمریکایی در نامه‌ای به سناتور باراک اوباما خواستار موضع‌گیری او علیه حمله احتمالی به ایران شدند. در این نامه که به امضای چهره‌های سرشناسی همچون نوام چامسکی، نیکی آر.کدی یا آریل دورفمن، نویسنده شیلیایی مقیم آمریکا رسیده‌، چنین آمده‌است: ما امضاء‌کنندگان این نامه شاید دیدگاه‌های متفاوتی نسبت به سیاست خارجی آمریکا درباره ایران داشته‌باشیم. اما به هر حال، همه ما عمیقاً نگران مطالبی هستیم که در هفته‌های گذشته در مطبوعات منتشر شده‌است، مطالبی که گویای حمله احتمالی دولت بوش به ایران است.

روشنفکران و نویسندگان آمریکایی در نامه‌ای به سناتور باراک اوباما خواستار موضع‌گیری او علیه حمله احتمالی به ایران شدند. در این نامه که به امضای چهره‌های سرشناسی همچون نوام چامسکی، نیکی آر.کدی یا آریل دورفمن، نویسنده شیلیایی مقیم آمریکا رسیده‌، چنین آمده‌است:

سناتور اوبامای عزیز

ما امضاء‌کنندگان این نامه شاید دیدگاه‌های متفاوتی نسبت به سیاست خارجی آمریکا درباره ایران داشته‌باشیم. اما به هر حال، همه ما عمیقاً نگران مطالبی هستیم که در هفته‌های گذشته در مطبوعات منتشر شده‌است، مطالبی که گویای حمله احتمالی دولت بوش به ایران است. همه این‌ها می‌تواند در حکم چراغ سبزی به اسرائیل برای حمله به ایران باشد یا آن که به شکل‌های دیگری از جنگ منجر شود، مثل تحریم ایران.
ما از موضع‌گیری شما بر علیه جنگ با عراق در سال 2002 استقبال کردیم. و با یکی از بیانیه‌های اولیه انتخاباتی‌تان که در آن بر لزوم به کار بردن دیپلماسی در مورد ایران تأکید کرده بودید، دلگرم شدیم. اکنون فرصتی برای شما پیش آمده‌است که از روی دادن دوباره جنگ غم‌انگیزی نظیر جنگ عراق ممانعت کنید. امیدواریم از این فرصت استفاده کنید.
ما با این استنتاج محمد البرادعی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی موافقیم که «یک حمله نظامی از هر چیزِ ممکن بدتر خواهد بود. چنین حمله‌ای منطقه را به نقطه انفجار می‌رساند...» به گفته او، حمله نظامی «به این معنا خواهد بود که اگر ایران در حال حاضر نخواهد سلاح هسته ای بسازد، در صورت وقوع حمله نظامی طرحی ضربتی را برای ساختن سلاح هسته ای به اجرا می‌گذارد که دعای خیر تمام ایرانیان، حتی ایرانیان ساکن غرب نیز پشت سرش خواهد بود.» (رویترز، 20 ژوئن 2008)
مسلماً مطمئن نیستیم که دولت آمریکا واقعا در فکر حمله به ایران است یا برای شکل‌‌های دیگری از جنگ، مثل تحریم این کشور، طرحی جدی ریخته باشد. با این حال از شما تقاضا داریم که بیانیه‌ای عمومی را به منظور هشدار درباره خطرات بزرگی که هر یک از این عملکردها به دنبال خواهد داشت، صادر و در آن خاطر نشان کنید که چنین عملکردی از طرف دولت بوش یا تشویق اسرائیل به انجام چنین چیزی، آن هم در ماه‌های آخر ریاست جمهوری بوش، چه حرکت نامناسب و غیردموکراتیکی خواهد بود.
حمله به ایران به منزله نقض منشور سازمان ملل در منع اِعمال قدرت توسط قدرتمداران بر سایر کشورها و تهدید آنهاست. بعلاوه، نباید با عملکرد دقیقه نودی دولت بوش، حق تصمیم گیری از عموم مردم سلب شود.
شما با این حرف ما را دلگرم کرده اید که دولت اوباما براین باور است  که لازمه امنیت واقعی، تمایل به گفت و گو بدون پیش شرط است (چیزی که ایران بارها پیشنهاد داده و بی نتیجه مانده است) و تهدیدها و عملیات نظامی نتیجه‌ای معکوس و زیان‌بار در پی دارد.
امیدواریم که نه تنها روزی بتوانید در دفتر ریاست جمهوری این تعهدات را پی بگیرید، بلکه هم اکنون نیز بر علیه هر گونه جنگ طلبی از سوی دولت بوش افشاگری کنید.

ارادتمند،
مایکل آلبرت از کمپانی Znet؛ کاتی آلبیسا، مدیر عامل مؤسسه ملی حقوق اقتصادی و اجتماعی؛ جان دابلیو. آمیدون از مؤسسه فعالان باسابقه صلح آمریکا؛ استنلی آرونویتز، پروفسور جامعه شناسی بخش فارغ التحصیلان CUNY؛ رزالین باکساندال، پروفسور عالیرتبه SUNY Old Westbury؛ فیلیس بنیس از مؤسسه مطالعات سیاسی؛ استفن اریک برانر، پروفسور علوم سیاسی دانشگاه Rutgers؛ شارلوت بانچ، مدیر عامل مرکز رهبری جهانی زنان، دانشگاه Rutgers؛ نوآم چامسکی، پروفسور و عضو بازنشسته هیأت علمی MIT؛ ری کلوز، متخصص بازنشسته خاورمیانه در سازمان سیا، از مؤسسه Veteran Intelligence Professionals for Sanity؛ روندا کوپلون، پروفسور حقوق دانشکده حقوق CUNY؛ حمید دباشی، پروفسور مطالعات ایرانی و ادبیات تطبیقی دانشگاه کلمبیا؛ لارنس دیویدسون، پروفسور تاریخ خاور میانه دانشگاه وست چستر؛ آریل دورفمن، نویسنده؛ استوارت اون، پروفسور عالیرتبه کالج هانتر و بخش فارغ التحصیلان CUNY؛ جان ففر از مدیران مؤسسه Foreign Policy in Focus؛ بیل فلچر، دبیر اجرایی BlackCommentator.com؛ لیبی فرانک از مجمع بین المللی زنان برای صلح و آزادی، فیلادلفیا؛ آرتور گلدشمیت، پروفسور بازنشسته تاریخ خاور میانه دانشگاه پن استیت؛ تام هیدن، نویسنده؛ دوگ ایرلند، روزنامه نگار؛ جیمز ئی. جنینگز، مدیر عامل انجمن علمی صلح آمریکا؛ نیکی آر.کدی، استاد بازنشسته UCLA، تاریخدان، ایرانشناس؛ جانت کستنبرگ آمیگی، نایب رئیس سی دی آر (حامی مالی تحقیقات بازماندگان هولوکاست)؛ رابی مایکل لرنر، رئیس شبکه پیشروان معنویت و سردبیر مجله Tikkun؛ مارک لوینس، پروفسور تاریخ خاور میانه مدرن، فرهنگ و مطالعات اسلامی دانشگاه کالیفرنیا، ایروین؛ مانینگ ماریبل، مدیر مرکز تاریخ سیاه پوستان معاصر، دانشگاه کلمبیا؛ دیوید مک رینولدز، رئیس سابق مرکز بین المللی مخالفان جنگ؛ رزالیند پتچسکی، پروفسور عالیرتبه علوم سیاسی دانشکده هانتر و بخش فارغ التحصیلان CUNY؛ راشل پففر، مدیر عامل موقت مؤسسه صداهای یهودی برای صلح؛ کاتا پولیت، نویسنده؛ دنی پستل از ائتلاف ضد جنگ با ایران، شیکاگو؛ ماتئو روثشیلد، سردبیر مجله Progressive؛ استفن آر. شالوم، پروفسور علوم سیاسی دانشگاه ویلیام پاترسون؛ کشیش دیوید ویتن اسمیت، استاد بازنشسته دانشگاه سنت توماس مینه سوتا؛ مردیت تکس، نویسنده و رئیس مؤسسه جهان زنان؛ مایکل جی. تامپسون، سردبیر Logos؛ کریس توئنسینگ، سردبیر Middle East Report؛ کرنل وست، پروفسور دانشگاه پرینستون؛ استفن زیونس، پروفسور سیاست، دانشگاه سانفرانسیسکو. 
نوشته شده در  چهارشنبه 87/4/19ساعت  10:46 صبح  توسط خبرگزاری آزاد 
  نظرات دیگران()

انتظار
می رود که از این به بعد سگهای آموزش دیده پلیس بریتانیا هنگام تفتیش
منازل ویا مساجد مسلمانان کفش به پا ماموریت خود را انجام دهند ، تا با
توجه به نجس برشمردن سگ نزد مسلمانان موجب بی احترامی به احساسات آنان
نشود.




به گزارش ایران دیپلماسی ، روزنامه ساندی تایمز با انتشار این خبر در شماره روز یکشنبه 6-7-2008 خود افزود که هم اکنون افسران عالیرتبه پلیس بریتانیا در حال تنظیم یک کتابچه راهنما برای مشخص نمودن شیوه بکارگیری سگهای پلیس ،بگونه ای که حساسیتهای مختلف فرهنگی مراعات گردد .

قرار است این کتابچه های راهنما تا پایان سال میلادی جاری ،میان کلیه افراد پلیس بریتانیا در انگلیس ،ویلز ، اسکاتلند وایرلند شمالی ، توزیع شود .

گفتنی است که این پیشنهاد پس از آنی مطرح شد که رهبران مسلمانان در این کشوربه انتشار یک پوستر تبلیغاتی که توسط پلیس چاپ شده وسگ کوچکی را نشان می دهد که روی یک کلاه پلیس نشسته است ،اعتراض کردند .روی این پوستر همچنین شماره تلفن جدید پلیس برای حالتهای اضطراری درج شده است ویک توله سگ 6 ماهه بنام "ربل" را نشان می دهد.

مسلمانان در منظقه "داندی" در اسکاتلند ضمن نکوهش انتشار این پوستر ،چون سگ را نجس بشمار می آورند از چسباندن آن در پشت ویترین مغازهای خود خوداری کردند .
از سوی دیگر ابراهیم موجرا روحانی مسلمان برجسته تبعه بریتانیا پوشاندن پا های سگهای پلیس با کفش را غیر ضروری توصیف کرد وبه روزنامه ساندی تایمز گفت : " می دانیم که مسلمانان نسبت به سگ حساس هستند اما این مساله مربوط به عادات ورسوم است کما اینکه می دانیم که بریتانیاییها سگ را دوست دارند . لذا ما مسلمانان می بایست تلاش کنیم موضع خود را عوض کنیم .

نوشته شده در  چهارشنبه 87/4/19ساعت  10:42 صبح  توسط خبرگزاری آزاد 
  نظرات دیگران()

ایران دیپلماسی - پایگاه جهان متعلق به تشکیلات اصولگرایان تحول خواه چندی است تلاش میکند تا به دلایل خطی و جناحی " که بارها از سوی مسئولان بلند پایه نظام مذموم نامیده شده " به تخریب دادستان تهران اقدام نماید .



 این پایگاه در خبر اخیر خود اعلام نمود به دنبال ادعاهای اخیر در مورد پرونده فروش سوالات کنکور دانشگاه آزاد، منابع آگاه از احتمال جابجایی مرتضوی دادستان تهران خبر دادند.

در این گزارش جهان مدعی شد پیش از این قرار بود تغییر دادستان تهران همزمان با پایان دوره دوم ریاست آیت الله شاهرودی بر قوه قضائیه صورت بگیرد، اما برخی مسائل موجب شد تا گمانه زنی ها در ارتباط با تغییر زود هنگام وی قوت بگیرد. 

نکته جالب توجه اولین کامنتی است که توسط کاربران احتمالی و در جهت ربط دادن این مسئله به پرونده سردار زارع درج شده است . 

این شایعه در حالی توسط این پایگاه منتسب به زاکانی درج می شود که سالار کیا هرگونه مطلبی در خصوص جابجایی دادستان تهران را تکذیب نموده است . با عنایت به پیوستگی بین این رسانه و دبیر تشکل موسوم به اصولگرایان تحول خواه پیش بینی می شود این برخوردهای خطی و خلاف مصالح نظام در این برهه حساس همچنان ادامه پیدا کند . 

لازم به ذکر است این دعوای سیاسی مورد توجه گروههای اپوزیسیون در داخل و خارج قرار گرفته و موجبات تخریب گفتمان اصولگرایی را ایجاد نموده است .

 


نوشته شده در  پنج شنبه 87/4/13ساعت  4:22 عصر  توسط خبرگزاری آزاد 
  نظرات دیگران()

فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح از اقدام پیشگیرانه ایران برای «دفن سربازان دشمن» در صورت تجاوز احتمالی به خاک ایران خبر داد.



به گفته سردار باقرزاده، «پیش‌بینی شده است تا به طور متوسط در هر استان مرزی کشور بین 15 الی 20 هزار قبر حفر و در مجموع 320 هزار قبر آماده شود تا از این طریق امکان تدفین همزمان کشته‌شدگان متجاوزین وجود داشته باشد و چنانچه شرایط تعجیلی و اضطراری به وجود آید این کار با کندن کانال به صورت انبوه و دسته‌جمعی صورت خواهد گرفت»

نوشته شده در  پنج شنبه 87/4/13ساعت  4:17 عصر  توسط خبرگزاری آزاد 
  نظرات دیگران()

   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
دستگیری مدعی ارتباط با امام زمان (عج) در چالوس
[عناوین آرشیوشده]